CHARACTERIZATION OF THE CONSUMER OF PET PRODUCTS IN NEIVA: REALITIES IN CONSUMPTION
DOI:
https://doi.org/10.47847/faccea.v14n1a1Keywords:
pet market demand, consumer profile, pet marketing, pet market segmentation, pet marketAbstract
Consumer trends of pet products in the city of Neiva have caused important changes in the behavior of families, which allows companies to discover new markets and identify new behaviors of their customers. The objective of the article is to characterize the consumers of pet products, considering the new realities of the consumption of these products. A quantitative methodology of exploratory type by convenience was used. The results showed that the consumer of pet products in the city of Neiva identifies with the new cultural transformations causing the structuring of market segments with their own needs and desires, allowing companies to have an approach to the pet products market.
Downloads
References
Aguilar Sánchez, B. M., & Cordero Yánez, K. D. L. M. (2022). Marketing digital para el posicionamiento de la marca Baby Pets, ciudad de Guayaquil (Bachelor’s thesis, Guayaquil: ULVR, 2022.).
Alva Méndez, J. E., & Noriega Mendo, V. M. (2022). Perfil del consumidor millennial y su relación con el consumo de productos orgánicos, provincia de Trujillo 2021.
Belén, A. (s.f.). Mercado de mascotas: características de los nuevos consumidores - MASSNEGOCIOS. Retrieved March 22, 2023, from https://massnegocios.com/mercado-de-mascotas-caracteristicas-de-los-nuevos-consumidores/
Bracamonte, M. (2021). Técnicas de segmentación del mercado turístico gastronómico. [Universitat Jaume I]. In Fundamentos del marketing. https://doi.org/10.6035/SAPIENTIA74
Bravo Toala, G. T. (2021). Marketing de Servicios y su influencia en el comportamiento del consumidor del emprendimiento “Sólo Mascotas” (Bachelor’s thesis, Universidad de Guayaquil: Facultad de Comunicación Social).
Cardona-Arbeláez, J. L., & Guacarí-Villalba, D. (2017). Responsabilidad Social Empresarial y construcción de la marca: una nueva mirada a las estrategias de gestión. Rev. Investig. Desarro. Innov, 8(1), 49–60. https://doi.org/10.19053/20278306.v8.n1.2017.7370
Ceberio, M. R., Daverio, R., Agostinelli, J., Calligaro, C., Nicolas, F., Biragnet, C., Cuevas, G. S., & Videla, M. D. (2020). ¡Mascotas a terapia! Actitudes de los terapeutas hacia la incorporación de mascotas en la evaluación familiar. Calidad de Vida y Salud, 13(Especial), 94–109. http://revistacdvs.uflo.edu.ar/index.php/CdVUFLO/article/view/282
Contreras Cuenta, M., Rojano Alvarado, Y. N., & Cardona Arbeláez, D. (2019). Caracterización del consumidor universitario: un estudio etnográfico. Panorama Económico, 27(2), 559–574. https://doi.org/10.32997/2463-0470-vol.27-num.2-2019-2642
Chamorro Veloz, L. K. (2023). Estrategias de marketing para el desarrollo de las microempresas de mascotas domésticas (Master’s thesis, Pontificia Universidad Católica del Ecuador).
Chipana Tami, E. M. (2020). El marketing digital y la satisfacción del cliente de Lemonnier Mascotas EIRL, Cieneguilla 2020.
Economía y Sociedad. (8 de septiembre de 2021). Marketing de mascotas - Dagoberto Páramo Morales [Archivo de Vídeo]. https://www.youtube.com/watch?v=xA1k1fRfXr8
El Espectador. (2015). En seis de cada 10 hogares colombianos hay mascotas. https://www.elespectador.com/noticias/economia/en-seis-de-cada-10-hogares-colombianos-hay-mascotas/
Ferrrer G, L. (2018). Comportamiento del consumidor 2.0: nuevas realidades en entornos digitales (Consumer Behavior 2.0: New Realities in Digital Environments). Marketing Visionario, 7, 141–155. http://ojs.urbe.edu/index.php/market/article/view/2727
Gallego Aguirre, V., Verbel Soleno, M. J., & Hernández Suárez, M. P. (2019). ANÁLISIS DEL IMPACTO DE LAS ESTRATEGIAS DE MARKETING DE SERVICIO PARA EL MERCADO DE MASCOTAS EN EL BARRIO LAURELES EN LA CIUDAD MEDELLÍN.
Hartama, E. (2021). Possibilities of influencer marketing through pet Instagram accounts: a fast lane to a pet owner’s pocket?
Kotler, P. (2001). Dirección de mercadotecnia: análisis, planeación, implementación y control. Magíster en Administración-Tiempo Parcial 29, ESAN. Priscal, R. (2021). Cultura de consumo global y sectores populares urbanos montevideanos. Un análisis desde el pensamiento complejo. Ciencia Latina Revista Científica Multidisciplinar, 5(1), 404–421. https://doi.org/10.37811/cl_rcm.v5i1.240
López Martínez, L. E. (2010). Una prueba de razón de verosimilitudes para discriminar entre la distribución Poisson, Binomial y Binomial Negativa.
Neyra Riega, L. G. (2022). Influencia de redes sociales en comportamiento de consumidores de productos para mascotas distritos La Molina, Miraflores, San Borja, San Isidro y Surco 2022.
Priscal, R. (2021). Cultura de consumo global y sectores populares urbanos montevideanos. Un análisis desde el pensamiento complejo. Ciencia Latina Revista Científica Multidisciplinar, 5(1), 404-421.
Sánchez-Alzate, J. A. (2023). Consumo de los cuidadores de mascotas del Valle de Aburrá, Colombia, antes, durante y después del aislamiento obligatorio por Covid-19. Innovar: Revista de ciencias administrativas y sociales, 33(87), 11-26.
Schiffman, LG y Kanuk, LL (2001). Comportamiento del consumidor. Pearson educación.
Vela, P. (2005). La mascota como estrategia pedagógica en el aula para facilitar el desarrollo afectivo y favorecer los dispositivos básicos de aprendizaje:“atención y motivación” en niños de tres años y ocho meses [Trabajo de grado, Universidad de laSabana].
Vita, L. (2020, June 17). El mercado de mascotas moverá aproximadamente $4,3 billones en el curso del 2020. https://www.agronegocios.co/mascotas/el-mercado-de-mascotas-movera-aproximadamente-43-billones-en-el-curso-del-2020-3019013
Videla, M. D., & Olarte, M. A. (2016). Animales de compañía, personalidad humana y los beneficios percibidos por los custodios. PSIENCIA. Revista Latinoamericana de Ciencia Psicológica, 8(2), 1-19.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Journal of the Faculty of Accounting, Economics and Administrative Sciences -FACCEA

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.