INTERNATIONALIZATION OF DENSE CHLORINE OF THE CUCUTEÑA COSMOGREEN COMPANY TO ECUADOR
DOI:
https://doi.org/10.47847/faccea.v13n2a5Keywords:
Internationalism, Export, Market, Industrial ProductAbstract
This research paper aims to execute an internationalization plan allowing the export of the product Cloro Denso produced by Cosmogreen, located in the Free Zone of Cúcuta. Based on the analysis and study of the areas of the company, its structure and the portfolio of products offered, taking into account its legislation, the type of Free Zone to which it belongs and the user who identifies the company.
Then, examine the process of making the cleaning product, and as described, to study possible markets to obtain a suitable target market and establish the logistic procedure from its production in the country of origin to its final destination in Ecuador. Taking into account the necessary documents for an export and the agents involved in the process, in order to propose internationalization strategies that allow continuous improvement and cover different areas of the company.
Downloads
References
Becerra, P., & Patricia, D. (2010). La globalización y el crecimiento empresarial a través de estrategias de internacionalización. Pensamiento & gestión, (28), 171-195.
Cámara Oficial Española de Comercio del Ecuador. (2020). Cámara Oficial Española de Comercio del Ecuador. Obtenido de Datos del Ecuador: https://www.camaraofespanola.org/datos-de-ecuador/
Corrales Cortés, M., & Echeverry Ruíz, M. (2008). Diseño de las estrategias para el conocimiento del portafolio de servicios de las áreas de proyectos empresariales y coordinación empresarial.
Cosmogreen. (2019). Cosmogreen. Obtenido de https://cosmogreen.com.co/nosotros
Cosmogreen. (2019). Obtenido de Línea industrial: https://cosmogreen.com.co/l%C3%ADnea-industrial
Cosmogreen. (2019). Cosmogreen. Obtenido de Línea hogar: https://cosmogreen.com.co/l%C3%ADnea-hogar
Cosmogreen. (11 de Agosto de 2018). Cosmogreen. Obtenido de Planta de Cosmogreen: https://cosmogreen.com.co/blog/f/planta-de-cosmogreen
Dinero. (16 de Agosto de 2018). Dinero. Obtenido de https://www.dinero.com/edicion-impresa/negocios/articulo/como-es-el-mercado-de-productos-de-aseo-para-el-hogar/261023
Domingo, J. R. (2014). El abandono universitario: variables, marcos de referencia y políticas de calidad. REDU. Revista de docencia universitaria, 12(2), 281-306.
Franklin, R. A. (1998). Promoción y publicidad: Guía para el asesor empresarial. Prentice Hall.
García, I. (1 de Febrero de 2018). Emprende Pyme. Obtenido de ¿Qué es la internacionalización de las empresas?: https://www.emprendepyme.net/que-es-la-internacionalizacion-de-las-empresas.html
Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación, sexta edición. Obtenido de https://periodicooficial.jalisco.gob.mx/sites/periodicooficial.jalisco.gob.mx/files/metodologia_de_la_investigacion_-_roberto_hernandez_sampieri.pdf
Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación, sexta edición. Obtenido de Capítulo 5: Definición del alcance de la investigación que se realizará: exploratorio, descriptivo, correlacional o explicativo: https://periodicooficial.jalisco.gob.mx/sites/periodicooficial.jalisco.gob.mx/files/metodologia_de_la_investigacion_-_roberto_hernandez_sampieri.pdf
Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación, sexta edición. Obtenido de Capítulo 8: Selección de la muestra.: https://periodicooficial.jalisco.gob.mx/sites/periodicooficial.jalisco.gob.mx/files/metodologia_de_la_investigacion_-_roberto_hernandez_sampieri.pdf
Martinez, C. (2019). Lifeder. Obtenido de Investigación documental: características principales.: https://www.lifeder.com/investigacion-documental/
https://www.informabtl.com/conoce-los-tipos-y-clases-de-etiqueta-en-un-producto/
Ramírez-Sánchez, M., Rivas-Trujillo, E., & Cardona-Londoño, C. (2019). El estudio de caso como estrategia metodológica. Revista Espacios, 40(23), 1-8.
http://www.revistaespacios.com/a19v40n23/a19v40n23p30.pdf
Seminario, A. (25 de junio de 2012). Revista Lideres. Obtenido de La tendencia es aplicar estrategias ecologicas.: https://www.revistalideres.ec/lideres/tendencia-aplicar-estrategias-ecologicas.html
Sharman, G., & van Laarhoven, P. (1995). Las alianzas de logística: la experiencia europea. Harvard Deusto business review, (66), 86-93.
Vistazo. (19 de julio de 2018). El mercado de los productos de limpieza se innova. Obtenido de https://www.vistazo.com/seccion/enfoque/el-mercado-de-productos-de-limpieza-se-innova
Vistazo. (19 de julio de 2018). Vistazo. Obtenido de El mercado de productos de limpieza se innova: https://www.vistazo.com/seccion/enfoque/el-mercado-de-productos-de-limpieza-se-innova
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Journal of the Faculty of Accounting, Economics and Administrative Sciences -FACCEA

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.